Beste filmliefhebbers
Voor ondertiteling van AVI films wordt meestal .srt files gebruikt.
Nu komt het wel eens voor dat deze ondertiteling niet gelijk loopt met de film. De film is ook wel eens in tweeën verdeeld met twee ondertitel files. Als
men hier een file van wil maken dan zullen alle tijden hiervan aangepast moeten worden. Bij het afdraaien van een film op de TV via de DVD/CD speler
kwam het voor dat aan het eind van de regel midden in een woord wordt afgebroken. Dit komt omdat de driver van sommige DVD/CD speler maar een
beperkt aantal karakters per regel toelaat. Omdat ikzelf tegen boven vermelden problemen ben aangelopen heb ik een programma gemaakt om dit te
verhelpen. Het programma heet “Verbeteren srt files” en is Freeware. Het programma is in het Nederlands en werkt op VISTA. Bij een XP machine moet
men FrameWork3.5 installeren welke men vrij bij Microsoft kan downloaden.
Om de programma beschrijving via het programma te kunnen lezen moet u het programma zetten in : C:\Program Files\Verbeteren srt files\Verbeteren
srt files.exe Hier maak u een snelkoppeling
naar het bureau blad.
Het programma kan:
Tijden verschuiven
Tijden oprekken en inkrimpen
Knippen en plakken van srt files
Tot op bepaalde hoogte corrupte files repareren
Berekenen van het aantal beeldtjes per seconden
Detecteer tijdoverlappingen
Mogelijkheid om handmatig tijden te veranderen
En heeft edit mogelijkheden zoals:
Zoeken naar tekst gedeeltes
Zoeken op beeldnummer
Zoeken op tijd
Automatisch en met de hand repareren van woorden met onbegrepen karakters.
Regelbreedte instelling. Er wordt tussen twee woorden afgebroken als als regelbreedte te groot wordt.
Elke verandering is direct zichtbaar als men de MpcStar player gebruikt.
Het programma is 250 KB groot.
Ik zoek mensen die dit programma willen testen en hun bevindingen aan mij willen e-mailen. Dit met de bedoeling om het programma eventueel te
verbeteren.
E-mail: F.G.Goosens@Gmail.com
Groetjes
Frans Goosens