Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verbeteren srt files

• Frans Goosens

Beste filmliefhebbers

Voor ondertiteling van AVI films wordt meestal .srt files gebruikt.

Nu komt het wel eens voor dat deze ondertiteling niet gelijk loopt met de film. De film is ook wel eens in tweeën verdeeld met twee ondertitel files. Als

men hier een file van wil maken dan zullen alle tijden hiervan aangepast moeten worden. Bij het afdraaien van een film op de TV via de DVD/CD speler

kwam het voor dat aan het eind van de regel midden in een woord wordt afgebroken. Dit komt omdat de driver van sommige DVD/CD speler maar een

beperkt aantal karakters per regel toelaat. Omdat ikzelf tegen boven vermelden problemen ben aangelopen heb ik een programma gemaakt om dit te

verhelpen. Het programma heet “Verbeteren srt files” en is Freeware. Het programma is in het Nederlands en werkt op VISTA. Bij een XP machine moet

men FrameWork3.5 installeren welke men vrij bij Microsoft kan downloaden.

Om de programma beschrijving via het programma te kunnen lezen moet u het programma zetten in : C:\Program Files\Verbeteren srt files\Verbeteren

srt files.exe Hier maak u een snelkoppeling

naar het bureau blad.

Het programma kan:

Tijden verschuiven

Tijden oprekken en inkrimpen

Knippen en plakken van srt files

Tot op bepaalde hoogte corrupte files repareren

Berekenen van het aantal beeldtjes per seconden

Detecteer tijdoverlappingen

Mogelijkheid om handmatig tijden te veranderen

En heeft edit mogelijkheden zoals:

Zoeken naar tekst gedeeltes

Zoeken op beeldnummer

Zoeken op tijd

Automatisch en met de hand repareren van woorden met onbegrepen karakters.

Regelbreedte instelling. Er wordt tussen twee woorden afgebroken als als regelbreedte te groot wordt.

Elke verandering is direct zichtbaar als men de MpcStar player gebruikt.

Het programma is 250 KB groot.

Ik zoek mensen die dit programma willen testen en hun bevindingen aan mij willen e-mailen. Dit met de bedoeling om het programma eventueel te

verbeteren.

E-mail: F.G.Goosens@Gmail.com

Groetjes

Frans Goosens

• Frans Goosens

Van het programma “Verbeteren srt files” is een nieuwe versie uit. ( Versie 3.36 )

Aan de buitenkant ziet het programma er bijna hetzelfde uit. Het programma is weer wat opgepoetst. Hier bedoel ik de kleine veranderingen en verbeteringen mee.

De belangrijkste verandering zit in het gedeelte waar de tijden opgerekt of ingekrompen worden. De knoppen 1,2 en 3 rekenen vanuit een mogelijk veronderstelde standaard frame rate waarbij de ondertiteling gemaakt is. Dit om op een snelle manier het aantal seconden te vinden waarmee uitgerekt of ingekrompen moet worden. Het algoritme van deze berekening is verbeterd. De reden waarom deze knoppen niet altijd werken staat in de programma beschrijving vermeld. Deze beschrijving is via het programma op te roepen. Maar er was een nog veel groter probleem. Door tussen de knoppen 1,2 of 3 een aantal malen heen en weer te schakelen gingen de afrondingsfouten, welke men bij delen nu eenmaal heeft, zich opstapelen. Daardoor gingen sommige oorspronkelijke tijden verschuiven. Daarom heb ik een heel ander algoritme ontworpen om dit op te lossen. Vandaar deze nieuwe versie. Hebt u op of aanmerkingen over het programma, laat het mij dan weten. Misschien kan ik er wat aan doen.

Wederom veel plezier ermee

Groetjes,

Frans

• Hakan

Tijdens de supervisie bijeenkomst kwam ook naar voren dat ik mijn eigen gevoel moest controleren die vanuit het gevoel van een ander ontstaat. Ik heb vaak de neiging om bepaalde dingen persoonlijk te nemen en hierdoor word ik snel afgeleidt, doordat ik te lang hierover ging nadenken. Ik moet ook leren ook om meer selectiever te zijn bij informaties die ik krijg van anderen tijdens communiceren in een groepsverband. Dit zal ervoor zorgen dat ik de kern van het verhaal zal begrijpen.

Tijdens les methodiek van Yvonne Alards moesten twee klasgenoten presentatie houden over ‘zelfsturing’ en hierin werd verteld dat een ‘begeleider begeleidt de groep, terwijl hijzelf begeleidt wordt door wat de groep in hem oproept’! Ik had paar minuten tijd nodig om dit te kunnen verwerken. Het klopte echt. Tijdens mijn jaarstage heb ik momenten gehad dat de jongeren mij bewust maakten van mijn gedrag naar hun toe. In het begin van mijn jaarstage had ik een autoritaire stijl bij het begeleiden van jongeren en dit werd niet altijd geaccepteerd door de jongeren. Ik moest voor mezelf een andere stijl ontwikkelen, om meer te kunnen bereiken bij de jongeren. Ik heb veel literatuur moeten lezen over begeleiden van jongeren en welke stijlen die je kunt toepassen. En vond van alle stijlen dat coachende stijl het beste bij mijn persoonlijkheid paste. Ik heb gemerkt dat ik met deze stijl veel meer contact kan maken met de jongeren en hierdoor meer respect kan afdwingen.

• Hakan

Geachte heer/mevrouw beheer(ster) van startpagina

Zou je zo vriendelijke willen zijn om de tekst onder naam van Hakan die ik perongeluk geplaatst heb te willen verwijderen A.U.B.????

Alvaste bedankt,

Met vriendelijke groet,

Hakan

• Frans Goosens

Het programma voor “Verbeteren van srt files” kan men nu downloaden van de gratis software site:

Op 27-05-2009 Versie nummer 3.44

http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/Verbeteren+srt+files+ondertiteling