Hoi,
Ik ben al weken bezig om een 101 minuten dvd te rippen en er een vcd van te maken, of eigenlijk 2 vcd´s (en in een later stadium eventueel svcd). Ik wil graag een dvd overnemen, en deze “gewoon” op een dubbelcd bewaren, en eventueel op een standalone dvd speler weer afspelen.
Op internet staan diverse manieren om dat te doen, echter deze blijken altijd niet volledig genoeg, of een van de onderdelen blijkt net niet te werken. Op dvdfreaks.com heb ik een tweetal manieren geprobeerd, en ook de redelijk uitgebreide uitleg was op http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.rothuizen/Main_nl.htm was helaas niet afdoende om mijn “uitdaging” op te lossen.
statistics:
wat heb ik aan hardware: 750mhz en 8 gb´s vrij. IDE CDR/RW 4*4*32 + Samsung dvd/cdrom-speler SD608
Software: vob dec gui 3.0 om te rippen, Flaskmpeg 0.594, panasonic mpeg decoder ver2.1plugin, LSX-MPEG for adobe plugin, bitratecal.exe, Xing om dvd´s af te spelen, en easy cd creator 4.01.
Ik heb ook diverse andere programma´s geprobeerd, maar ook dat gaat niet helpen.
Ik kom op de huidige manier redelijk ver. Het rippen gaat perfect, echter dan moet hij klaargemaakt worden om later met cd creator in vcd formaat omgezet te worden. Diverse manieren geprobeer, met zonder adio encoding, later mutilplexen. Gaat niet lukken. Het uiteindelijk mpegformaat is dan niet goed genoeg om door cd creator om te zetten in het juiste formaat. Ook niet als ik AVI als outputformaat gebruik.
Wat heb ik als laatste gedaan:
mijn instellingen in flask: uitvoerformaat bbmpeg, beeld: 355*288/ 25fps, geluid: decoderen 44,1khz, nabewerking: HQ en 355*288, algemeen 6060(101 minuten)
mijn instellingen in bbmpeg(panasonic plugin): program stream: use computed bitrate/ stream type vcd, stream type:videoCD/framerate 25fps/cbr818000 (vinken vbr en autoset cbr uit) Audio: 128kbps
Met deze instellingen lukt het mij een mpegformaat te creeren, incl ondertiteling en engelse taal, geschikt om over te zetten in vcd, echter, ik kan niet met de bitrate spelen. Ik wil zelf uitmaken hoe groot het uiteindelijke bestand is. Met output AVI lukt het heel simpel om de via de bitratecalulator uitgerekende rate in te voeren, zodat je zelf kunt bepalen hoe groot de file is (en dus de kwaliteit van de backup)
De 818000 ((voor opname op 1 CD) voor 101 minuten, met 128kpbs audio) die ik nodig had heb ik wel in de plugin ingevuld bij CBR, en ik heb ook in de program stream`“use computed bitrate” aangevinkt. Het file blijkt echter, maakt niet uit wat ik doe, te groot (0,98 GB).
Ik weet dus niet hoe ik flaskmpeg of de plugin kan manipuleren om de juiste grootte van de uiteindelijke copie te beinvloeden.
Ik ben dus radeloos.
Ik hoop ontzettend dat iemand zo vriendelijk zou willen zijn me weer een beetje op de rit te helpen, of de vraag kan forwarden naar iemand die mij misschien wel kan helpen.
Bij voorbaat ontzettend veel dank,
Kees