Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wma omzetten naar wav

• Robbert

Wie weet hoe kan ik wma bestanden (aangemaakt door Media Player 7.0) weer kan omzetten naar wav.

• Thijs

met winamp bijv

• Robbert

Heb ik al geprobeerd. Werkt niet. Mp3 lukt wel, maar wma niet.

• Thijs

heb je de beveiliging uitstaan in Mediaspeler waarmee je ze maakt, als die aanstaat is de WMA beveiligt en werkt kopieeren niet vanwege de copyrights, uitzetten kan door mediaspeler op te starten, tools|CD Audio|Enabled personal rights managment, zet die uit (vinkje weg), maak opnieuw een NIEUWE wma en probeer het dan nog eens

• Robbert

Je advies opgevolgt, maar lukt nog steeds niet. Ik volg in Winamp de procedure voor het omzetten van mp3 naar wav. Gaat het daar misschien verkeerd?. Kan in Winamp in ieder geval niks vinden dat het omzetten van wma naar wav anders moet.

• Thijs

Zelf ff getest, maar lukt inderdaad niet, moet je maar eens een programma proberen waarmee je verschillende bestanden kunt omzetten naar *** zelf heb ik daar shuffler music converter voor (http://www.illustrate.org)

• Robbert

Ga ik proberen. Bedankt.

• Tequila Sunrise

Met musicmatch moet het wel kunnen!

Greetz, Erwin

• Tequila Sunrise

OK, heb een verhaaltje gevonden;

WMA ? WMA begint steeds populairder te worden. WMA staat voor Windows Media Audio en is ontworpen door Microsoft. WMA is, net als MP3, een compressietechniek. In dit geval voornamelijk gebruikt voor audio bestanden. Het grote voordeel van WMA is dat door de compressie techniek de bestanden nog kleiner worden dan bij MP3 compressie.

Hoe WMA af te spelen ?

Om WMA bestanden af te spelen kunt u gebruik maken van de volgende WMA spelers :

1. Winamp (vanaf versie 2.63) (www.winamp.com)

2. Sonique (sonique.lycos.com)

3. Windows Media Player (www.microsoft.com)

4. Media Wizard (www.cdhnow.com/mw4.html)

5. Musicmatch Jukebox (www.musicmatch.com)

Hoe WMA om te zetten naar MP3 of wav ?

Om WMA bestanden om te zetten naar MP3 of wav kunt u gebruik maken van de volgende decoders :

1. Audio Convertor (www.dennisre.com)

2. CD Studio for MS Audio (www.dialog-medien.de)

3. Shuffler Music Convertor (www.illustrate.org)

Greetz, Erwin

• Robbert

Thanks.