Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

DVD gebrand maar geen geluid...

  • Sammy

    Ik heb net een dvd gebrand, via nero vision.

    Nu wilde ik even kijken of het gelukt is, de eerste keer nl. niet, hij doet het, beeld is perfect, alleen ik heb geen geluid.

    Als ik naar de dvd op de harde schijf ga is er wel geluid.

    Wat heb ik verkeerd gedaan?

    Ik ben er nog niet zo handig in.

    Het is een audio en video ts bestand.

    Groetjes Roosje

  • Hans B

    Hoi Roosje,

    En als je de gebrande DVD in de computer doet en dan afspeeld heb je dan wel geluid???.

    Zo ja dan moet je het geluid met de dvd speler in de huiskamer instellen via een menu, heeft hij geen menu dan moet je op het knopje Audio drukken op de afstandbediening. Zit er alleen DTS geluid bij de DVD dan moet je afspeler dat wel ondersteunen en soms is daar een reciever bij nodig per afspeler verschillend.

    Gr Hans

  • Sammy

    Hoi Hans,

    Ik had hem eerst op de computer afgespeeld en daarna op de dvd, Het is trouwens een muziek dvd.

    Ik heb hem via Shrink vanaf een dvd op mijn computer gezet omdat direct copieren niet lukte.

    Als ik hem vanaf de harde schijf luister heb ik wel geluid.

    Ik heb wel alleen video ts gekopieerd omdat het bestand van audio ts leeg was.

    Kan je hier iets mee, om mij verder te helpen.

    Groetjes Roosje

  • zackary

    logisch dat je geen geluid hebt. je moet audio_ts ook meebranden. deze map hoort namelijk leeg te zijn.

    groet,

    zackary

  • Hans B

    Hoi Roos,

    Als je de dvd nu in je PC doet en er op gaat kijken staat er dan ook de AUDIO_TS map op, zo niet dan ligt het daar aan. Wat zackary al heeft verteld die moet erop staan ook al is hij leeg. Het kan ook nog zijn dat de DVD is beveiligd en dat daarom het geluid er niet opstaat. Installeer dan AnyDVD die zorgd ervoor dat alles goed geript woord en haald ge beveiliging weg, dit mag voor eigen gebruik.

    Gr Hans

  • Sammy

    Hallo,

    Hoe brand ik de map “audio ts” mee, deze is leeg, en de map kan ik er niet op zetten???

    Bij “video ts” ga ik op de bestanden staan die erin zitten, dan klik ik op openen, dan verhuizen ze, dat lukt wel.

    Kunnen jullie advies geven, of moet ik het met een ander programma in Nero doen.

    Groetjes Roosje

  • Hans B

    Welke versie van nero heb je de 6 of de 7 ik zelf werk met de 6 versie en werk via de iconen.

  • Sammy

    Ik heb Nero 6.

    Gisteravond de dvd nog een keer gebrand met Anydvd erachter, bleek dat de dvd

    7.5 gb was en niet op de dvd pastte.

    Dus ik weet niet of dat lukte.

    Ik ga vandaag nog even proberen met Shrink en anydvd op de achtergrond.

    Groetjes Roosje.

    Tips hoor ik graag.

  • Hans B

    Met Shrink kan je de dvd verkleine, en als je CloneDVD 2 installeerd doet die dat automatisch voor jou, dat is familie van AnyDVD.

    Gr Hans

    ps: stel AnyDVD even in op 2. Europa hij staat nu op 1. America ingesteld

  • Sammy

    Het is gelukt!!!!!!!!!!

    via Shrink met anydvd op de achtergrond.

    Hardstikke bedankt voor jullie tips.

    Groetjes Roosje