Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

keuze DTS,AC3 of LPCM

  • Ger

    Hallo,

    Ik heb eindelijk mijn eerste DVD kunnen gekopieerd van Queen.

    Ik maak gebruik van het programma DVD shrink 3.0 beta 5.

    Alles is goed gegaan, en kan mijn DVD-RW en DVD-R allebij afspelen in mijn PC. maar in mijn DVD speler type CAT hoor ik geen geluid.

    Nu denk ik dat ik via de keuze menu in Shrink een fout heb gemaakt, wie kan mij hier helderheid over geven.

    Ik heb een keuze moeten maken in het audio gebeuren.

    er staan 3 optie op de DVD van Queen.

    1 LPCM 2-ch unspecified

    2 AC3 2-ch unspecified

    3 DTS 5-ch Unspecfied

    Wat betekenen deze opties?

    Mijn PC 5.1 dolby kan dus digitaal (vandaar dat de kopie werkt, denk ik)

    Mijn TV en DVD is niet digitaal.

    Dus welke keus moet ik maken om ook geluid te krijgen via mijn TV.

  • Mr. Somebody

    probeer eerst een op je a.b. van je dvd speler het geluidspoor te selecteren

    als het goed is staan alle 3 erop

  • rik pattyn

    Ik heb de proef op de som gedaan.

    Ik heb de audio van een muziekvideo (Bachfest 2010 met andras schiff ad piano) geript met het programma Xilisoft DVD audio ripper.

    De eerste maal heb ik gekozen voor audiokanaal DTS 5ch en de tweede maal voor audiokanaal LPCM 2ch.

    Voor beide rips heb ik gekozen voor Wave-form (uncompressed) als profiel.

    Beide geripte audio-bestanden hadden achteraf dezelfde bestandsgrootte m.n. 1,29 GB.

    Ik heb dan beide bestanden gesleept naar het audioprogramma ‘Goldwave’ (Wavepad Sound Editor gaat ook) en daar de audio beluisterd en vergeleken.

    Ik stelde vast dat LPCM-audio stiller klonk en minder helder en dynamisch was dan de DTS-audio. De geluidsgolven bij LPCM waren ook vlakker en minder uitgesproken dan bij DTS.